| Matinal excursionisme. Puig de les Forques, 791m. (Alt Camp) |
|
Matinal excursionisme. Puig de les Forques, 791m. (Alt Camp)
Seguint amb el cicle d’excursions Un cim un tomb, aquesta vegada anirem a la comarca de l’Alt Camp per conèixer i gaudir d’un espai forestal molt ben conservat i força desconegut. Part d’aquest itinerari coincideix amb la ruta dels 7 cims, és per tant un espai d’influència de l’excursionisme penedesenc.
El poble abandonat de Selma, va néixer als peus del castell del mateix nom. Un nom segons Coromines d’arrels aràbigues. El castell de Selma el trobem documentat en a l’any 997, més tard el castell passa a mans de l’ordre militar del Temple l’any 1196, i l’any 1312 als Hospitalers. L’any 1834 s’hi refugia el cap carlí Romegosa que hi fou afusellat junt amb el rector. Posteriorment el castell s’abandonà. El poble de Selma tenia 23 cases i 88 habitants. El seu terme era molt ampli es tardaven 7 hores en recórrer el seu perímetre. Desprès de la fil•loxera el poble es va anar abandonant, es van treure les bigues i les teules de les cases per construir les cases de noves al Pla de Manlleu de Selma, que ja tenia carretera i millor clima. L’any 1930 el poble ja restava totalment abandonat.
Foto: Puig de les Forques i poble de Selma Nota: Un altre lloc de trobada serà a les 9 del matí del coll de l’Arboçar o de Santa Agnès, km. 9.2 atenció és passat el coll de la Torreta de la ctra. de Pontons a Santes Creus.
|

